-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33719 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:12

قال رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم انه فرقة واحدة من 73 فرقة تدخل الجنة و باقي الفرق تدخل النار من المسلمين و العياذ بالله .
هل هذا يعني ان 72 فرقة في النارجميعا ؟
قرأت في احد مذكرات احد الاطباء يعمل في المستشفي العسكري بالرياض انه شهد علي وفيات كانت خاتمتها حسنة كمن يتوقف قلبها و تنطق بالشهادتين و كرجل من اهل السنة و الجماعة لم يجدو ما يعطرونه به عندما بدأو يغسلونه بدأت رائحة العود تفوح منه و غيرها من القصص التي أري انها حقيقة .
و ارجوا منكم رواية قصص لمحبي اهل البيت كانت خاتمتهم حسنة اذا وجدت .
جواب سماحة الشيخ محمد السند :
يجب أن يلتفت الأخ الي أن عقيدته يجب أن يعتنقها ويتمسك بها من مصدر وثيق وهو الكتاب والسنة ، لا من القصص والحكايات فعن علي (ع) ما مضمونه من أخذ ايمانه من الكتاب زالت الجبال ولم يزل ايمانه ومن أخذ ايمانه من الرجال أضلته . هذا وقد نصّ الكتاب وافترض محبة ومودة ذوي قربي النبي (ص) وجعل عدل الرسالة كلها وأجراً له مما يدلل علي أنها من أصول الدين والمعتقدات كما أوكل أدارة الأموال العامة في بلاد المسلمين إلي ذوي قربي النبي (ص) كالخمس والفيء والانفال مما يدل علي ولايتهم العامة وحاكميتهم علي المسلمين وغير ذلك من الأدلة المسطورة في الكتب العقائدية .
وأما حسن الخاتمة فليست هي الرائحة الطيبة بجسد الميت وصرف النطق بالشهادتين مع انكار المتوفي لكثير من ضروريات الدين الحنيف ، فقد ورد في الروايات أن بعض أهل النار من لا خلاف له في الآخر ولا نصيب يموت موتة براحة من دون شدة في النزع وذلك لكي يعطيه الله تعالي أجر بعض ما عمل من أعمال حسنة في الدار الدنيا ومن ثم يرزق البنين والأموال وغير ذلك كي لا يكون له نصيب في الدار الآخرة كما ورد أن بعض المؤمنين ممن عمل بالمعاصي يعذب في الدار الدنيا وربما في عملية نزع روحه أيضاً كي لا يبقي عليه شيء من الوزر والعقاب حتي يقدم علي ربه طاهراً من الذنوب . ثم لا بد للأخ أن يلتفت أن أتباع الفرق المختلفة ليسوا علي درجة واحدة فبعضهم المعاند الجاحد للحق وبعضهم مستضعف قاصر وبعضهم متساهل مقصر وغير ذلك من الأقسام فالمستضعف الفكري القاصر قد يجازي بالتنعيم ويلهي عنه كما في بعض الروايات لكنه يمتحن يوم القيامة علي العقائد الحقة ، ومن ذلك قد يري نفس الظاهرة في وفيات واتباع للديانات الاخري كالنصاري والملل الأخري حتي ارواح موتاهم في البرزخ التي يدعي تحضيرها في علم الوسيط الروحي الرائج في البلدان الغربية ، فإن جملة غفيرة من المستضعفين فكريا القاصرين يلهي عنهم في البرزخ كما في قوله تعالي ( وآخرون مرجون لأمر الله أما يعذبهم وأما يتوب عليهم ) .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.